Wednesday, March 12, 2008

För 20 år sen

Hade giffers Tomas Brolin, nu har vi Micke Lustig. Den senare är betydligt snyggare i alla fall. Idag har jag skolkat från mitt grupparbete och lekt med mina brorsdöttrar istället. Hatar när folk ska idealisera barndomen. Inte för att jag var mobbad eller nåt sånt skit, men det var inte så kul att vara kid alla gånger heller. Men en sak som kan göra mig lite bitter är att det finns så mycket roligare leksaker nu än när man själv var barn. Man får passa på att utnyttja det när man har chansen, som idag då jag lekt pokemonkrig, kört spidermanbil och lyssnat på Cara Mia på en rosa karaokemaskin. Lätt värt en dags skolk för det.


3 comments:

Jonathan said...

Barndomen sög. Ingen tog en på allvar och alla jämåriga prioritetrade skitkonstiga saker, typ leka med bilar. När jag tänker efter suger det ju att vara vuxen också, av exakt samma orsaker.

Pat said...

Det ligger nåt i vad du säger jonny. Fast du umgås väl inte med så många bilentusiaster nowdays eller?

Jonathan said...

Nä, men jag blev bara så nöjt över hur jag serverade mig själv den smashen att jag inte kunde låta bli.