Thursday, March 27, 2008

Geijsereffekt

Den delen av er bloggbesökare som har ett hjärta och fortfarande inte fattat att Giffarna är tillbaka i allsvenskan kan läsa min krönika inför säsongen här. Eftersom fotboll är en sån outsinlig källa att ösa ur så slipper ni utan hjärta inte riktigt undan ändå. Shaban alltså, jag tyckte verkligen synd om honom igår. Han verkar ju dessutom vara den mest sympatiske spelaren i det svenska landslaget. Kanske just för att han inte bryr sig om fotboll alls. Men efter den där tabben är det bara att glömma EM-spel är jag rädd.

En sak säger jag bara: Brämhults apelsin & jordgubbsjuice fyttegrisen vilken gudasänd dryck det är! Ibland tror jag att jag överlever vissa dagar enbart på grund av den. Dyr är den ju, så man får välja sina tillfällen att livsnjuta noga. Idag har varit en sån dag.

3 comments:

Pat said...

Tack för feedbacken förresten Jonny. Du är bra på sånt där du!

Anonymous said...

Fan va bra skrivet kompis.
Nu känns det ju lite deppigt att va giffare igen men då är ju allt som det ska.

Pat said...

Tack!
Jo nu är allt som det ska, vi är tillbaks i bottenträsket. Men det är vårt bottenträsk.