Saturday, November 29, 2008

Favorit i repris

Jag har ju postat den här förut men kan inte låta bli att göra det igen. Att några grekiska supporters hängivna sång på en basketfinal, gilar ju inte basket överdrivet mycket direkt, har blivit mitt all time favorite youtubeklipp är lite av en gåta. Men när de femtusen panathinaikosfansen sjöng horta magiko i tisdags mot inter var det den största behållningen jag fick av den matchen. Får gåshud varje gång jag tittar på det här klassiska klippet. Någonstans finns det nog en naiv förhoppning om att få uppleva något liknande på östra stå med patronerna.



English translation: It's a magic weed, give me a little bit to taste, to dream of my PAO and shout as far as God: My Panatha, I love you, like heroin, like a hard drug, like hashish, lsd, for you PAO the whole world is stoned, (or: PAO the whole world is high on you), the whole world. My Panatha, my Panatha, I love you, I love you, wherever you may play I will always follow you, I follow you, PAO here, PAO here, PAO there, PAO there, wherever you may play we will always be together, always together.

3 comments:

Bunny Happiness said...

English translation: ja herregud så dom lever om.

Anonymous said...

Påminner ganska mycket om hur det var när jag och Agnes kollade på Besiktas - Sivasspor i Istanbul för några veckor sen. Bara ståplats på hela stadion och väldigt mycket callback mellan de olika läktarna. Klackturism är underskattat. Grattis till Åkeby i fyra år till förresten!

Pat said...

Det måste vara mäktigt att se en sån match på plats. Klackturism som inte innebär att hänga med japaner på Old Trafford låter väldigt lockande.

Jag vet att du inte har den bästa relationen till herr Åkerby efter hans sejour i mff. Men jag blev ändå glad när han skrev på. Kontinuitet på tränarsidan hör ju inte till vanligheten hos giffers direkt.